Friday, September 9, 2011

Sila Sedar Diri Sendiri






Saya sudah dimakan usia.

Saya bukan lanjut usia.

Saya mohon panjang usia.

Saya harap berkat dalam usia.

Doa usia tak sia-sia.







Selamat hari lahir yang ke-25 buat saya mengikut kalendar gregorian tetapi yang ke-26 berdasarkan kalendar hijrah. Saya telah bersembunyi di dalam perut mak selama sembilan bulan sebelum saya dikeluarkan dari tempat persembunyian yang sangat mendamaikan dan bebas dari sebarang ancaman duniawi.


Saya sangat suci ketika dalam persembunyian. Kini, hanya DIA yang Maha Mengetahui. Betapa saya ternoda hati kerana mudahnya terpengaruh dengan anasir-anasir yang tidak enak. Saya rindukan tempat persembunyian itu biar pun saya tiada memori tentangnya.


Saya mahu bersembunyi kembali...........


Namun, syukur alhamdulillah saya diberi peluang mengetahui kebesaran-NYA, mengakui keesaan-NYA, mendalami nikmat kurniaan-NYA. Saya bersyukur. Hamdan lillah, syukran lillah. Terima kasih tak terhingga buat mak & abah yang banyak bersabar selama puluhan tahun ini.


Saya masih berharap dapat kembali bersembunyi dengan tenang dan dalam rahmat-NYA.


No comments:

Post a Comment